Kilka liczb

270+

projektów badawczych i analitycznych zrealizowanych dla moich klientów

156300+

opinii i postaw zebranych od respondentów w badaniach jakościowych i ilościowych

380+

osób uczestników warsztatów lub szkoleń, które poprowadziłam

Wybrani klienci

Jak pomagam

Pomagam poznawać potrzeby oraz zwyczaje klientów i dopasować do nich produkty i usługi w taki sposób, by ułatwiało to marketing i sprzedaż. Dzięki temu łatwiej poukładać swój biznes, aby rósł szybciej i osiągał lepszą sprzedaż.

Służę moim klientom łącząc marketing, psychologię, statystykę i ekonometrię, zaawansowane technologie analityczne (business intelligence) oraz doświadczenie z projektów badawczych prowadzonych wewnątrz korporacji jak i dla korporacji.

Rozumiem złożoność procesów dużych firm i pomagam je kształtować.

Moja ścieżka zawodowa i kompetencyjna

Test psychometryczny

Na studia psychologiczne poniosła mnie ciekawość ludzi, tego co się dzieje w ich umysłach, emocjach, duszy. Zajęcia z psychologii klinicznej były wspaniałe, ale... ciekawsze były zajęcia z metodologii badań oraz statystyki. Odkrycie, że można mierzyć lęk, stres, spostrzegawczość, temperament było zachwycające i zostało że mną na zawsze. Wiedza z tej dziedziny pomaga rozumieć ludzkie potrzeby, tworzyć produkty, które rozwiązują problemy i ułatwiają życie.

Moje "początki zawodowe" to dział marketingu - tu poznałam specyfikę marketingu B2B, była to wielka szkołą praktyki biznesowej. Dzięki temu dobrze rozumiem rolę, jaką pełni moja badawcza i analityczna praca w szerszych procesach biznesowych firm.

segmentacja

Praca po stronie agencji badawczej nauczyła mnie zarządzania czasem, budowania relacji biznesowych i zarządzania projektami badawczo - analitycznymi realizowanymi na potrzeby biznesu. Przez moje ręce przeszły różnorodne projekty badawcze - od prostych statystyk opisowych po z zaawansowaną analitykę potrzebną przy takich zadaniach jak analiza skupień, analiza czynnikowa, analizy segmentacyjne, analiza szeregów czasowych czy prognozowanie.

Praca po stronie firm zamawiających badania to zgoła inne wyzwanie - tu istotne było opanowanie danych wewnętrznych, zarządzanie priorytetami zgodnie z celami, które firma przed sobą stawia, zarządzanie relacjami pomiędzy zespołem analitycznym a klientami wewnętrznymi. Mniej czasu na wyrafinowaną statystykę, więcej na wskaźniki biznesowe, opomiarowanie procesów, wizualizacje (w tym cudowne Tableau) i spotkania z osobami, które potrzebowały informacji lub rekomendacji opartych na danych.

analiza danych

Obecnie koncentruję się na takich tematach badawczo - analitycznych jak market insights, segmentacja rynku, badania potrzeb i popytu, badania i analiza wizerunku, badania NPS, badania satysfakcji i lojalności klientów, segmentacja klientów, segmentacja produktów, prognozowanie.

Odkrycie obszaru business intelligence (połączenie języka R, SQL i Tableau - najwspanialsze zabawki świata) kilka lat temu wyznaczyło nowy standard w mojej pracy.

Moje pasje to analiza danych, wizualizacja danych, psychologia, metodologia, matematyka biznesowa, sztuki wizualne, finanse.

Co jest dla mnie ważne

Współpraca, ponieważ wspiera rozwój, pomaga rozwiązywać problemy i buduje relacje. Pozwala uzyskać efekty, których nigdy nie osiągają pojedynczy ludzie.

Szacunek, ponieważ sprzyja współpracy. Otwiera szanse na rozwój. Pomaga łagodzić konflikty. Tworzy lepsze społeczeństwa.

Wiedza i prawda, ponieważ są kluczowe dla podejmownia dobrych decyzji. To dzięki nim doświadczamy rozwoju osobistego, możemy osiągać wspólne cele i zmieniać świat. Są podstawą norm, wartości i zasad.

Pasja i dyscyplina, ponieważ dają radość i spełnienie. Żeby osiągnąć sukces, nie wystarczy "lubić", jeśli robisz to, co kochasz, wkładassz w to więcej sersa. Ale to także nie wystarczy - potrzebna jest umiejętność stawiania celów, wyznaczania kroków, podtrzymywania motywacji w pokonywaniu drogi nawet wtedy, gdy pojawiają się trudności.

Przestrzegam etyki badawczej i zasad kodeksu ESOMAR.

Kodeks ESOMAR jest zestawem etycznych zasad i norm stosowanych w dziedzinie badań społecznych, marketingowych oraz rynkowych. W głównej mierze precyzuje on obowiązki badaczy, prawa uczestników badań (respondentów) oraz zleceniodawców badań. Kodeks ten został przyjęty w 1977 roku, w wyniku wspólnego wysiłku organizacji ESOMAR i Międzynarodowej Izby Handlowej (International Chamber of Commerce).

Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Cenię społeczność badaczy, jest źródłem standardów, ciekawych relacji i fajnych wspólnych projektów, które pomagają lepiej rozumieć procesy, które nas otaczają.