Photo by rawpixel 13 on Unsplash
Dawno temu każdy szanujący się władca miał astrologa, który pomagał mu przewidzieć przyszłość i dzięki temu podjąć najlepsze decyzje.
W naszych czasach oprócz teleskopów i map nieba mamy do dyspozycji również inne narzędzia, prowadzące do interesujących wniosków i wspierające podejmowanie trudnych decyzji. Narzędzia współczesnych badaczy i analityków to: metodologia, techniki zbierania danych, metody analiz i wskaźniki.
Należą do nich również metody kontroli jakości własnej pracy i kontroli źródeł danych, z których korzystamy.
Nie możemy także zapominać o wiedzy, która wpływa na jakość projektowanych badań i powstających rekomendacji: psychologia percepcji, psychologia społeczna, behawioralna, ekonomia behawioralna, socjologia, wiedza o konsumencie.
Wynikiem dobrze zrobionego badania lub analizy może być insight dotyczący oczekiwań, decyzji, potrzeb, zachowań, który przyniesie potężny zwrot z inwestycji.
Może to być wiedza o źródłach nowych przychodów (czyste złoto) albo mapa rynku, pokazująca pozycje poszczególnych marek, główne segmenty klientów, nisze, których nikt jeszcze nie odkrył – czyli droga do wyspy skarbów.
Jest początek roku, miesiąca, tygodnia. Czas podsumowań, czas planowania, czas rozsądnych postanowień. Zaplanujmy nowy projekt badawczy :)
Bo dla jasności - badania też się projektuje. Jeśli to zrobi się źle, wynik powędruje do kosza...
Potrzebujesz wskazówki, jak to zrobić? Zerknij na przedstawiony poniżej Consumer Research Canvas. Więcej o pracy z CRC - tutaj.
Dodaj nowy komentarz
* * * | ||
Poprzedni wpis | Następny wpis |