Photo by rawpixel 13 on Unsplash

Consumer Research Canvas view

Consumer Research Canvas – narzędzie do planowania badań


Dawno temu każdy szanujący się władca miał astrologa, który pomagał mu przewidzieć przyszłość i dzięki temu podjąć najlepsze decyzje.

W naszych czasach oprócz teleskopów i map nieba mamy do dyspozycji również inne narzędzia, prowadzące do interesujących wniosków i wspierające podejmowanie trudnych decyzji. Narzędzia współczesnych badaczy i analityków to: metodologia, techniki zbierania danych, metody analiz i wskaźniki.

Należą do nich również metody kontroli jakości własnej pracy i kontroli źródeł danych, z których korzystamy.

Nie możemy także zapominać o wiedzy, która wpływa na jakość projektowanych badań i powstających rekomendacji: psychologia percepcji, psychologia społeczna, behawioralna, ekonomia behawioralna, socjologia, wiedza o konsumencie.

Wynikiem dobrze zrobionego badania lub analizy może być insight dotyczący oczekiwań, decyzji, potrzeb, zachowań, który przyniesie potężny zwrot z inwestycji.

Może to być wiedza o źródłach nowych przychodów (czyste złoto) albo mapa rynku, pokazująca pozycje poszczególnych marek, główne segmenty klientów, nisze, których nikt jeszcze nie odkrył – czyli droga do wyspy skarbów.

Jest początek roku, miesiąca, tygodnia. Czas podsumowań, czas planowania, czas rozsądnych postanowień. Zaplanujmy nowy projekt badawczy :)

Bo dla jasności - badania też się projektuje. Jeśli to zrobi się źle, wynik powędruje do kosza...

Potrzebujesz wskazówki, jak to zrobić? Zerknij na przedstawiony poniżej Consumer Research Canvas. Więcej o pracy z CRC - tutaj.

Consumer Research Canvas


Dodaj nowy komentarz



* * *
Poprzedni wpis Następny wpis