Photo by Kris Atomic on Unsplash

Zaawansowane konstrukcje


Ile to jest "drogo"? Ile to jest "tanio"?


Wczoraj trafiłam na dyskusję na wizaz.pl odnośnie wyceny "manicure z dojazdem do klienta". Zdziwiła mnie ona. Dziewczyny dyskutując na temat, ile powinna kosztować usługa wykonywana w domu klientki z góry zakładały, że powinna ona być tańsza, niż w salonie. Ja uważam, że nie jest to takie pewne, ponieważ cena nie zależy tylko od kosztów użytych materiałów lub kosztów wynajęcia salonu. W przypadku "usługi z dojazdem" dochodzą również inne elementy, które wpływają na cenę. Należą do nich na przykład: benzyna, koszt wykorzystania auta i czas przejazdu. Jednak kluczowe elementy, które moim zdaniem wpływają na cenę, to w tym przypadku czynniki niematerialne: wygoda i oszczędność czasu. Są osoby, dla których godzina w korku plus szukanie miejsca na zaparkowanie to potężny koszt, często wyrażony w żywej gotówce. Zwłaszcza, jeśli potrzebują pomocy dziś o 20:00, "na już", bo następnego dnia będzie się dziać coś ważnego.

I co istotne: tego typu usługa nie może też być za tania, ponieważ rodzi to pytania o to, czy kosmetyczka na pewno odkaża instrumenty po każdej wizycie lub czy stać ją na jednorazówki. Za niska cena zawsze jest ostrzeżeniem.

Tu należy zadać pytanie: co to znaczy „za niska” i jak się o tym dowiedzieć? Do tego służy metoda Price Sensitivity Meter van Westerndorpa.

Jeśli nie masz możliwości użycia całego powyżej wymienionego modelu – spróbuj zadać swoim klientom przynajmniej dwa pytania:

  1. Przy jakiej cenie ten produkt jest za tani, żeby Twoim zdaniem mógł być dobry?
  2. Przy jakiej cenie ten produkt jest za drogi, żebyś zdecydował się go kupić?

Policz średnią arytmetyczną, medianę, dominantę – będziesz wiedzieć więcej! :)

Jeśli potrzebujesz pomocy z policzeniem wyników - zawsze możesz skontaktować się ze mną :)



Dodaj nowy komentarz



* * *
Poprzedni wpis Następny wpis